radiokiller.ro logo

Deslușit! Cum reușesc noii muzicieni să fie mereu în top

piano

Deși muzica a început în trecut ca o pasiune sau hobby, aceasta a evoluat spre o industrie de miliarde. Astăzi, ea nu constă doar în artistul de pe scenă. Pentru ca un concert să fie un succes, există o întreagă armată de oameni pregătită să se asigure că totul funcționează perfect. De la echipa de pază a artistului și până la comercianții de bilete, toată lumea se implică la capacitate maximă. De asemenea, un alt aspect important este starea de spirit a artistului. Aceasta nu este crucială doar în timpul concertelor sau reprezentațiilor live, cât și pe durata carierei sale. Din acest motiv, în capitolele de mai jos veți descoperi câteva trucuri și strategii pe care artiștii le folosesc, pentru a rămâne în topurile muzicale.

Care sunt artiștii de top ai momentului

Deși în momentul actual muzica este mai diversificată ca niciodată, cei mai populari artiști reușesc să rămână în topuri indiferent de activitatea acestora. În prezent, companiile de streaming de muzică pregătesc constant noi și noi playlisturi cu artiștii importanți, printre care se regăsesc:

  • Lil Nas X. Montero Lamar Hill, cunoscut pe scena internațională cu numele Lil Nas X este un rapper contemporan. La vârsta de doar 22 de ani, acesta a reușit să câștige extrem de multă notorietate datorită imaginii sale fresh în muzică. Acesta a devenit viralizat pe internet cu debutul său, Old Town Road. Deși la început nu a avut succes imediat, varianta a doua a melodiei, făcută în colaborare cu Billy Ray Cyrus, a cucerit topurile. Ulterior, Lil Nas X și-a lansat albumul Montero, dintre care melodiile „Call me by your name” și „Industry baby” au dominat topurile internaționale.
  • Dua Lipa. Dua Lipa este o cântăreață de origine britanică, care este la momentul actual unul dintre cei mai mari artiști de muzică pop din lume. Aceasta a lansat numeroase single-uri care au avut succes peste ocean și care i-a adus trofee Global Awards și Brit Awards. Printre cele mai populare cântece ale artistei se numără „Levitating” și „Don’t start now”.
  • Taylor Swift. Deși Taylor Swift este o artistă care are o carieră în muzică de peste 16 ani, la fiecare lansare de album ea revine în topurile muzicale. Încă de mică, părinții lui Taylor au încurajat-o să își urmeze visele, observând că are un talent înnăscut pentru versuri și muzică. Din acest motiv, succesul ei masiv se datorează în primul rând pasiunii pentru muzică. Cele mai notabile albume ale sale sunt „Fearless”, din 2008, și „Red”, din 2012. De asemenea, aceasta este cunoscută ca artista cu cele mai multe mărci înregistrate pe numele și brandul ei. Acest procedeu poate fi de asemenea realizat și în România, prin înregistrarea unei mărci la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci.

Metode ale artiștilor de a rămâne relevanți

Așa cum a fost precizat și mai sus, industria muzicală evoluează de la o zi la alta, iar pentru artiștii totul este din ce în ce mai solicitant. Cu toate acestea, ei apelează la diverse metode pentru a ține audiența fidelă și pentru a aduna și mai mulți fani. Acestea sunt cele mai cunoscute metode:

Atenția la demografia audienței

Cel mai important grup demografic pentru un artist este cel format din fanii importanți care așteaptă întotdeauna cele mai noi lansări. În funcție de genul de muzică, fiecare formație sau artist solo are un anumit grup de fani care se poate conecta cu muzica acestora. De exemplu, dacă un rapper are o audiență formată din tineri adolescenți, acesta va compune melodii la care aceștia să se poată raporta. Cel mai elocvent artist care urmează această metodă este chiar Taylor Swift. Încă de la primele albume ale sale, a compus versuri și cântece special create pentru adolescentele care trec prin probleme de dragoste. Odată cu maturizarea ei, și versurile ei s-au schimbat. Și astfel, audiența ei a crescut și evoluat odată cu ea.

Păstrarea legăturii permanente cu fanii

În societatea din ziua de astăzi, social media are un puternic impact asupra vieții. În fiecare moment al zilei, noi și noi trenduri devin virale. Iar pentru a rămâne conectați la fanii lor, artiștii trebuie să aibă o prezență activă permanentă pe rețelele de socializare. Un exemplu bun pentru această metodă este Doja Cat. Doja Cat, pe numele ei real Amala Ratna Zandile Dlamini, este o artistă rapper contemporană cu o prezență masivă pe rețele precum Instagram și TikTok. De asemenea, ea face constant numeroase ședințe live pe TikTok în care intră în legătură directă cu comunitatea sa.

Sinceritatea cu comunitatea

Deși pare greu de crezut, mulți artiști păstrează o oarecare distanță între ei și fani. În ciuda rețelelor de socializare unde aceștia își pot expune mereu activitatea, mulți artiști consacrați evită anumite tipuri de interacțiuni. Cu toate acestea, există artiști contemporani precum Lizzo sau Lil Nas X, care preferă să fie sinceri cu comunitatea și fanii lor. De exemplu, în cazul unor controverse care apar în mediul online, aceștia preferă să apară în fața fanilor lor și să fie sinceri cu privire la evenimentele întâmplate. Astfel ei câștigă dragostea și aprecierea mai multor oameni, pentru asumarea responsabilității.

Concluzie

Deși industria globală a muzicii pune tot mai multă presiune pe artiștii din ziua de astăzi, aceștia reușesc să rămână pe val. Concurența este din ce în ce mai acerbă, dar o comunitate de fani bine construită, conform metodelor enunțate mai sus, va avea succes. În concluzie, artiștii sunt oameni, la fel ca noi ceilalți, în ciuda cursei pentru popularitate. Însă datorită pasiunii lor neîncetate, ei reușesc să rămână în topurile muzicale, lansând noi și noi hituri.